- Koncentrat zimowego płynu do spryskiwaczy -80°C do rozcieńczania wg tabeli rozcieńczeń
- zapachowy - usuwa błoto, sól, tłuszcz i inne zanieczyszczenia.
- służy do mycia i spryskiwania szyb samochodowych i reflektorów
- Nie pozostawia smug i zacieków.
- Obojętny dla powłok lakierniczych i uszczelek gumowych.
Przeznaczenie:
- Skoncentrowany płyn do mycia i spryskiwania szyb
samochodowych w okresie zimowym.
- Przeznaczony do użytku po uprzednim
rozcieńczeniu wodą zdemineralizowaną lub miekką (względem ph) zwykłą wg załączonej tabeli.
TABELA ROZCIEŃCZEŃ
STOSUNEK OBJĘTOŚCIOWY
KONCENTRAT WODA ZDEMINERALIZ. TEMPERATURA EKSPLOATACJI DO:
1 litr 0,8 litra -30 o C
1 litr 1 litr -28 o C
1 litr 1,3 litra -22 o C
1 litr 1,41 litra -20 o C
1 litr 2 litry -14 o C
1 litr 3 litry -8 o C
Poniżej przedstawiamy:
5 podstawowych zasad właściwego użycia płynu do spryskiwaczy -20oC oraz rozcieńczonego koncentratu -80st.C
1.Wlej koncentart płynu do pustego układu spryskiwania lub dolewaj do innego płynu jeśli masz pewność,
że posiada te same parametry – rozcieńcz zgodnie z powyższym stosownie do chęci parametrów uzyskanych
względem tabeli rozcieńczeń
2.Zanim chcesz rozpocząć jazdę usuń z przedniej szyby wszystko co zalega i rozgrzej szybę
ciepłem nawiewu z wnętrza (wyeliminuj efekt zimnej szyby);
3.Używaj tylko sprawnych piór i sprawnych ramion wycieraczek – muszą
odpowiednio dociskać i zbierać z szyby bez smug, linii oraz zacieków
pozostawiając na szybie odpowiednio równy film (warstwę) płynu – każda
jedna nie zebrana grubsza warstwa doprowadzi do odparowania z niej alkoholu na skutek
pędu powietrza i do pod-marzania wody pozostałej na szybie;
4.Jeśli powyższe jest spełnione płyn jako rozcieńczony koncentrat jest skuteczny tylko w polu
działania wycieraczek – resztę szyby należy co jakiś czas oczyścić
bo wg praw fizyki i chemii (pędu powietrza i odparowania) może nastąpić podmarzanie;
5.Dostosuj prędkość jazdy do warunków zewnętrznych – reguluj
odpowiednio nawiew wewnętrzny na szybę (zbyt zimna lub zbyt gorąca
szyba daje efekt negatywny) – i zapamiętaj, że -20oC i -80oC to statyczne temperatury krzepliwości płynu -
czyli wględem zamarzania w pojemniku (butelka lub zbiornik spryskiwacza) a nie względem podmarzania
na szybie w warunkach jazdy różnych: prędkość i wilgotność powietrza względem ujemnej temperatury.